TWIN DISC TECHNODRIVE- TEOLLISUUSVAIHTEET

Technodrive on vuonna 1973 perustettu S.M. DECIMASSA (Bologna, Italia) sijaitseva meri- ja teollisuusvaihdelaatikoita sekä hydr. pumppujakolaatikoita valmistava tehdas, joka siirtyi vuonna 1999 amerikkaisen Twin Disc yhtiön omistukseen. Tehdas on tunnettu laadukkaista ja kestävistä tuotteistaan.
Twin Disc Technodrive RM-vaihteistot on suunniteltu erityisesti dieselmoottorien liittämiseen, jolloin ne mahdollistavat käyttölaitteen (vesipumpun, kompressorin, puhaltimen...) toiminnan nopeudella, joka poikkeaa dieselmoottorin kierrosluvusta.
-
RM-vaihteistot koostuvat rakenteellisesti:
- valuraudasta (alumiiniseos RM 20:ssä);
- kierrehampaista, koteloitu, karkaisukäsitelty ja hiottu (jyrsitty RM 150) vaihteista;
- akseleista, jotka on valmistettu korkealaatuisesta teräksestä ja karkaisukäsitelty;
- kartiorullalaakerista ulostuloakselilla;
- syöttöakseli on tuettu yksittäisellä laakerilla kotelon sisällä, joten se on käynnistettävä vauhtipyörään asennetulla ohjauslaakerilla, kun kyseessä on tiivis liitos dieselmoottorin kanssa.
-
RM-sarjassa on 6 mallia, ja jokainen niistä voidaan varustaa joko:
- ulostulon pyörimissuunnalla, joka vastaa syötön suuntaa (RM ... S), tai
- ulostulon pyörimissuunnalla, joka on päinvastainen kuin syötöllä (RM ... D).
- RM ... D: Käänteisen pyörimissuunnan yksiköissä ensisijainen hammaspyörä syöttöakselilla siirtää voimaa suoraan toissijaiseen hammaspyörään, joka pyörittää ulostuloakselia.
- RM ... S: Saman pyörimissuunnan yksiköissä ensisijaisen ja toissijaisen hammaspyörän välissä on välipyörä.
-
RM-vaihteistot voidaan varustaa tiiviillä liitoksella dieselmoottoreihin seuraavasti:
- ylikuormituskytkin (BD) SAE-kotelolla;
- SAE-kotelo ja jäykkä tai joustava kytkentä (GR, GE).
Vapaasti asennettava versio on saatavilla BDS-mallina.
Täydellinen huolto- ja varaosapalvelu.
Lataa esite RM-teollisuusvaihteista